woensdag 30 juli 2014

Fruit-ijsjes





Sinds we elkaar het laatst spraken is een van ons verhuisd, pakte de ander haar koffers voor een reis naar de roots van haar man, werden drie wasmachines geladen en gelost, ging het joggen betreffelijk moeizamer dan verwacht en stond ons fornuis niet stil. 

Het idee voor deze ijsjes zat al een tijdje in mijn hoofd.
De uitvoering had echter een moment nodig waarop ik nuchter genoeg was om de blender veilig te gebruiken, waarop het koel genoeg was om mijn hoofd uit de ijskast te houden en geduldig genoeg was om de ijsjes niet reeds na een half uur rechtstreeks uit het vormpje te likken. 


Om deze ijsjes te maken heb je niet meer nodig dan een blender en ijsvormpjes.
Ik haalde mijn ijsvormpjes in de hema, waar ze tegenwoordig een best hip en betaalbaar arsenaal aan huishoudelijke spulletjes hebben. 
Als je ook nog wat fruit hebt liggen ben je klaar om te vertrekken.

Fruitijsjes

6 ijsjes

Wat heb je nodig?

3 kiwi's
1 mango
groot stuk watermeloen
OF eigen fruit naar smaak en beschikbaarheid

Wat moet je doen?

(1) gebruik de blender om de verschillende soorten fruit in aparte kommetjes fijn te mixen. (2) lepel het gemixte fruit in de ijsvormpjes. Druk na elke laag even met de lepel het fruit aan voordat je een nieuwe laag toevoegt. (3) plaats de gevulde vormpjes in de diepvries voor minstens 7 uur. Haal de ijsjes voorzichtig uit de vormen door er eerst even met warm water over te gaan. (4) geniet.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten