woensdag 2 juli 2014

Een lijstje voor de zomer {Frambosa}

Gisteren, 1 juli, was de eerste officiele dag van de zomervakantie!
Kleine kinderen en grote mensen die in het onderwijs staan liggen hoogstwaarschijnlijk, net zoals mij, nog steeds lekker languit in de zetel met de pyama aan en slapers in de ogen. Het is voor velen een prachtige periode vol 'waar gaan we vandaag heen', 'waarom niet' en 'de zon prikt in mijn ogen'.


Omdat 1 september nog 62 61dagen van ons verwijderd is en ik verzot ben op lijstjes vinden jullie hier mijn bucket-list voor deze zomer. Zoals jullie kunnen lezen heb ik (slechts) tweeëntwintig doelen vooropgesteld. Wie heeft nog inspiratie en kan me helpen om eenendertig activiteiten neer te schrijven? Ik hoor graag jullie ideeën en tips!

één - bezoek de dierentuin
twee - maak zelf yoghurt-ijs
drie - doe een dutje
vier - maak een foto-album van je trouwdag
vijf - verstuur een handgeschreven brief met de post
zes - ga bessen plukken
zeven - volg een online fotografie-cursus
acht - vind je eigen cocktail uit
negen - bak pizza op de barbeque
tien - ga belachelijk vaak picknicken
elf - vries je eigen waterijsjes in
twaalf - bouw een gigantisch zandkasteel
dertien - versla Filipe in benen-voetbal
veertien - ga eens kajakken
vijftien - doe een treinreis met je vrienden
zestien - lummel wat rond
zeventien - help Marjan verhuizen: misschien krijg je wel een taart?
achttien - doe alles op blote voeten
negentien - leer schaken
twintig- speel schaak in een zwembad
eenentwintig - spreek af met vrienden die je lange tijd niet zag
tweeëntwintig - leer 5 nieuwe liedjes op de ukulele

En ohja - vind een job

Marjan en ik werkten gisteren alvast ijverig aan nummer acht. Onze uitvinding is een roze cocktail met bubbels, rode vruchten, peper en basilicum. Terwijl zijn roze kleurtje zacht- en zoetheid doet vermoeden geeft de peper je een stevige schop onder de kont.



Frambosa

Voor 4 drankjes

circa 150 g rode (diepvries)vruchten
sap van een halve sinaasappel
een vijftal blaadjes basilicum
een flesje cava
enkele stevige draaien aan de pepermolen 

(1) gebruik een blender om alle ingredienten {behalve peper en cava} te mengen.
(2) leg in elk glas circa een eetlepel van het rode sap, giet hierop de cava
(3) werk af met een klein blaadje basilicum en verse peper
(4) santé



Geen opmerkingen:

Een reactie posten